Random

Mi van egy péksütiben?

2012.október 17. 10:38 Babi Random

forni_1350463016.jpg_580x859

Ennyi E betűs dolgot 69 forintért? Fogadunk, hogy ha direktben akarnád megvenni, akkor se tudnád ennyiért. Pláne hal hogyan kerül bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://random.blog.hu/api/trackback/id/tr684853760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eax_ 2012.10.17. 12:35:35

Jaja, tudjuk, ami "termeszetes C-vitaminban gazdag", az hudeegeszseges, ami meg "E300-at tartalmaz", abba ott helyben bele kell halni.

eax_ 2012.10.17. 12:36:30

Jaja, tudjuk, ami "termeszetes C-vitaminban gazdag", az hudeegeszseges, ami meg "E300-at tartalmaz", abba ott helyben bele kell halni.

Skodakék Fábia 2012.10.17. 12:48:11

Szart kell enni, abban nincs e betű.

luckygirl1 2012.10.17. 12:49:14

Ha valaki veszi a fáradságot és megnézi, mit jelentenek ezek, rájön, hogy legtöbbjük természetben előforduló, veszélytelen anyag (citromsav, c-vitamin stb.)Kivéve az utolsó, a kármin, amit egyrészt egy tetűből nyernek, másrészt meg allergiát okozhat. Többségük károsnak nem káros, csak éppen felesleges a szervezet számára, mert nem tudja hasznosítani, azaz SZEMÉT.
De ezektől finomak és népszerűek ezek a cuccok. Aki természeteset akar enni, csinálja meg maga otthon.

ajánlom:
tudatosvasarlo.hu/eszam

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.10.17. 12:51:12

Egyrészt, aki ilyesmit vesz, az vagy vessen magára, vagy ne vegye meg (elvégre nem kötelező, ugye) vagy fogadja el, hogy Fornetti cuccokat nem Mariska néni gyúrgja a két kis kezivel a kert végibe' aratott buzábúl. Másrészt, ha már a blogger erre sem veszi a fáradságot, itt mindenki kibogarászhatja, hogy melyik szám jelenti a C-vitamint, melyik a citromsavat, melyik a kalcium-szulfátot, melyik a xantángyantát és melyik a kurkumint:

http://hu.wikipedia.org/wiki/E-számok

kontraman 2012.10.17. 12:51:32

Kicsit az is furcsán hangzik, hogy van benne kéndioxid. De mit keres az almástáskában hal?
Vagy elírták, és nyomokban tartalmazhat hajat? Az sem lenne túl jó...

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 12:52:13

@luckygirl1: ha nem káros és a szervezet nem is hasznosítja, akkor mi vele a gond? Még csak nem is hizlal, vércukrot, koleszterint sem emel, csak bemegy, meg ki...
Egyébként ezek a konteos baromságok egyre népszerűbbek. :-(

kifordított nagyanyó 2012.10.17. 12:52:32

Van benne egy csomó E vitamin!:))
Manapság szinte mindenben van valami ilyesmi.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 12:57:02

Mellesleg... ezek még elmennek, mert legalább felsorolják, hogy mi van benne.
Szomszéd csirkésnél veszek pár szem sült krumplit, két szelet rántott csirkemellet, ebben elvileg alig van szénhidrát. Ebéd után 10 feletti cukrot mérek. Afaszvan??? Hétvégén párom megcsinálja ugyanezt. Utána alig mértem valamivel többet, mint kaja előtt... Vajon mi lehet a bolti krumpliban v. csirkemellnek nevezett dologban?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 13:02:07

Abba gondolj bele, hogy a nem előre csomagolt, a címkén "házi jellegű kenyér" feliratos termékeknek is hasonló az összetétele, de arra csak annyit írnak rá, hogy minőségét megőrzi péntekig.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 13:05:40

@A fidesz a betegek kiirtására készül: 10 deka krumpliban 20 gramm gyorsan lebomló szénhidrát van. én a helyedben errefelé keresgélnék, mert az a cukrot nagyon meglöki. A rántott hús panírjában zsemlemorzsa van, aminek a fele szénhidrát.

luckygirl1 2012.10.17. 13:10:09

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Nem mondtam, hogy van velük gond, legalábbis ezekkel nem, amik ezen a zacsin szerepelnek. De ha sok ilyet eszel akkor gyakorlatilag nem eszel semmi értékeset, mivel átmegy a szervezeteden (nem vitamin, fehérje, zsír stb. ami kell a testnek), csak olyan érzetet kelt. De pont ezért hívják őket adalékanyagoknak és nem alapélelmiszernek. Nem vagyok se orvos se dietetikus, de szerintem kicsit túl van lihegve ez a kérdés. Viszont tényleg vannak olyan adalékanyagok aminél még nem egészen tiszta, hogy milyen hatása is van a szervezetre.

plussbirka 2012.10.17. 13:20:41

nekem ezekrol mindig TT azaz tudatosan taplalkozo Besenyo Pista bacsi jut eszembe, aki vegig tudta, hogy eszik.

fénycsepp 2012.10.17. 13:36:31

nyomkoban halat? azt meg hogy? hol van a fornetti hal nem nyomokban?:)

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 13:39:35

@online távmunkás: hm... a párom sültkrumplijában (ami ráadásul szintén valami fagyasztott szar, csak a jobb minőségűből) és panírjában nincs? Ráadásul a bolti krumpliból kb. négy-öt darabot tudtam megenni, a többi ment a kukába, olyan ócska volt, a párom által sütöttből meg azért bezabáltam rendesen... Nekem van egy olyan gyanúm, hogy a boltban sütött csirkemellben valami más is lehet húson kívül... :-(
(ilyen durva emelkedést kb. tiszta szőlőcukor vagy egy nagy adag kínai kaja tud produkálni nálam)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.10.17. 13:50:57

@kontraman: ugyanazon a gyártósoron több termék is fut. Na most, ilyenkor rá kell írni, hogy nyomokban tartalmazhat olyan más anyagot, amelyet amúgy te nem veszel észre, de aki pont arra allergiás, annak ez fontos.

Vagy ha valaki extrém vegetariánus, és ezért halat SEM akar fogyasztani, az tudjon róla, hogy lehet benne (nyomokban) az is. Amúgy inkább a mogyorófélékre szokták ezt kihegyzeni...

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.10.17. 13:52:42

@luckygirl1: a tetűből nyerik az semmilyen dolog mellett vagy ellen nem érv... (az allergia az már normális indok). A többiben meg igazad van.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2012.10.17. 14:02:10

@A fidesz a betegek kiirtására készül: a burgonya az sok-sok keményítő, azaz szénhidrát. A csirke panírja zsemlemorzsa és liszt (a tojás mellett), ami keményítő, ami szénhidrát. Cukorbeteg-oktatáson nem mondták el, mi számít szénhidrátnak?

plussbirka 2012.10.17. 14:06:10

@vészmadár (pica pica): de ha asszonynak otthon van szenhidrat kiszedo kezikeszuleke? de nem. ezek meg a csirket is hamisitjak...

plussbirka 2012.10.17. 14:07:42

@elmouse: jaja :O) ez az. "lisztjavitoszeeer? mer? elromlott a liszt?"

johevi 2012.10.17. 14:24:19

Az E betüknek a harmada veszélyes, nem mindegy hogy melyik van benne.

johevi 2012.10.17. 14:26:59

Mennyire természetes kaja lehet, ha még 1 évig jó.... Kb mint a hűtés nélkül 3 hónapig jó tartóstej.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 14:29:09

@vészmadár (pica pica): mondd, te csak úgy heccből reagálsz? Olvasni nem szoktál? Szerinted amikor a párom megcsinálja ugyanazt, amit két nappal korábban a csirkéstől hoztam, az nem tartalmaz szénhidrátot? Okoska...

voodoux 2012.10.17. 14:33:12

mik ezek a fura pöttyok a betűknél?

piszter 2012.10.17. 14:42:36

jó. akkor ne egyetek semmit. én fogok. :) ugyis meghal mindenki. vagy nektek nem szóltak?

ergerberger 2012.10.17. 14:47:48

Gondolom a blogger is így reagált a lisztjavítószerre, mint Besssenyő Pissta bácsi:

youtu.be/uqh_kWyj_iM?t=3m28s

Megmondó1 2012.10.17. 14:50:41

Nevetséges a posztíró kiakadása: mégis mi a k. anyukáját vár 69 Ft-ért??
Annyira nevetségesek és időrablók az ilyen álfelháborodások..

Elijah_Baley 2012.10.17. 14:53:47

@A fidesz a betegek kiirtására készül: sztem a glikémiás indexnél lehet kapisgálni... ahány panír, krumpliféle, sütési idő, annyi GL index...
arról nem is beszélve h a szervezeted nem svájcióra, van hogy a májad épp poénból glukózt termel magának, van hogy nagyobb az inzulinrezisztenciád, az összes létező hormon hat rá.
ha mondjuk inzulinos is vagy mellé, akkor van még egy csomó bizonytalansági faktor a képletben.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.10.17. 14:55:56

@A fidesz a betegek kiirtására készül: szerintem meg nem fagyasztott szarokat kell venni, meg a párodnak azt főznie
és akkor nem csodálkoznál

Sadist 2012.10.17. 15:03:02

Jaj, jaj, jaj, minden tele van E betűs izékkel, mind meghalunk, jaj, jaj.
Az ne zavarjon senkit, hogy a mezei nátrium-kloridnak is van E jelölése.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 15:39:20

@De gustibusaut bene, aut nihil: még nem vagyok inzulinos és az odáig OK, hogy a szervezetem nem svájci óra, de közelítőleg tudom, hogy mitől mit várhatok. És ebédidő környékén még nincsenek akkora kilengések, ami ezt az eltérést indokolná. Nekem van egy olyan halvány sejtésem, hogy a csirkés panírja a ludas+a húsban esetleg van némi "töltelék" anyag is (teszem azt szója)

@enpera: még egy analfabéta...

otapi 2012.10.17. 15:43:51

@A fidesz a betegek kiirtására készül: A fagyasztott sültkrumpli zacskójára mi van írva, az hány százalék krumpliból készült? :)
Amúgy meg a sokat használt sütőolajban holmi E betűknél csúnyább dolgok úszkálnak: minél többet sütnek benne, annál több szmötyi lesz benne, némely alkotó része pedig bizonyítottan rákkeltő... Ez mind belesül a csirkédbe, te meg megeszed.

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 15:46:01

@otapi: azt nem tudom, de ha végre nem csak hörögnétek, hanem olvasnátok is, akkor észrevehetnétek, hogy az itthon készült kaja, aminek része a fagyasztott krumpliutánzat is, nem produkált olyan vércukor emelkedést, mint a büféből hozott. Mivel párom e téren kellőképp paranoiás, egy olajban csak egyszer sütünk.

2012.10.17. 15:56:20

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Nem mindegy neked, úgyis a kiirtásodra készül a fidesz. És amit a fiúk terveznek, azt meg is valósítják. Unortodoxul.

Llychllyn 2012.10.17. 16:06:14

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
akár annyi is elég, hogy vastagabb a panír. a krumpli eleve felfelé viszi, hozzá még a panír, és ha nem ettél elég rostot, ettől a kombinációtól viszonylag gyorsan föl tud szaladni. szóval igen, a glikémiás indexnél lehet a kutya elásva, most látom, hogy ezt már valaki írta is.
no meg a legtöbb ilyenolyan kifőzdében milliméteres vékonyságú a hús, viszont széles vagy lapos vagy mi, ettől is több panír jut rá. vagy legalábbis van valami ilyen gyanúm:)

Elijah_Baley 2012.10.17. 16:12:45

@A fidesz a betegek kiirtására készül: jó neked, én sose tom mire számítsak :)
kifőzdében kicsit több panír, kis cukor h kiemeljék az ízeket oszt rögtön másként hat(a kínaiak ebben világbajnokok)... nekem a glikémiés index annyira nem számít, mert inzulinos vagyok, de ketteseknél nagyon sokat számít h mennyi idő alatt hat a szénhidrát, van-e elég ideje reagálni a szervezetnek.

Dinkainka 2012.10.17. 16:14:29

@kontraman: Kéndioxid azért kell bele, hogy ne barnuljon meg az alma.Ugyanezen okból van benne citromsav, C vitamin is. A finomított növényi olajok mellé tesznek egy kevés halolajat, amitől sokkal folyósabb lesz az olaj. Szinte az összes kelesztés nélkül készült fagyasztott étel hasonló összetevőket tartalmaz, csak ez sokkal részletesebben van leírva.
A lisztjavító pedig sajnos már szinte kötelező adalék anyag, mert a mai búzák sikér tartalma katasztrofálisan kevés. Valamikor nem volt ilyen agresszíven intenzív mezőgazdaság, a búza ásványi anyag tartalma nagyobb volt, a búza mennyisége sokkal kevesebb, minősége pedig bizonyos tekintetben jobb volt. Mondjuk akkor még nem vizsgálták gomba toxinokra.
Az E betűktől nem kell félni, az aranynak, az ezüstnek is van E száma.
És ha tudjuk, hogy nehézfémek, akkor azt is tudjuk hogy a vegyületeik mérgezőek, mégis sokan hordanak minden gond nélkül ékszereket.

Arth_ur 2012.10.17. 16:24:56

@johevi:
"Az E betüknek a harmada veszélyes, nem mindegy hogy melyik van benne."

Ja, ja!
Számomra az E betűknek különösen a felső harmada veszélyes! Rendszeresen beléjük akad a kezem írás közben, és estére teljesen kidörzsölik a kisujjamat... Ezért aztán kézírással csak kis e-betűket írok, azok amúgy is veszélytelenek, mert csak természetes hurkok az összetevőik.
Hát nem, hát de!

"Mennyire természetes kaja lehet, ha még 1 évig jó....."

Tényleg, milyen igazad van!
Mert pl. a tej, amit Juli néni fejt frissen a Riskából, az úgy megsavanyodik aludttejnek 3 nap alatt -18 fokon, a fagyasztóban tartva, hogy 1 év múlva már túlérett Parmezán sajtként veszem elő a fagyasztásból.
Meg a nyáron szedett és lefagyasztott feles meggy is csak azért nem érik komposzttá a fagyasztóban decemberre, mert a feles meggy is, meg a december is tele van e-betűkkel!
Még jó, hogy szám nincs a meggyben az e-betűhöz...

Arth_ur 2012.10.17. 16:33:09

A poénkodást, piszkálódást félretéve:
Meglepődve és örömmel tapasztalom, hogy a hozzászólók között "törpeminoritásként" fordulnak elő az "E-szám-hisztérikusok", és a többség józan ésszel kezeli a pár éve még eszetlen divatként dühöngő E-szám mizériát!
Talán mégsem teljesen reménytelen az emberiség? ;-)))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 16:58:16

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Lehet, én sosem bíztam az utcai/piaci/hentesnél árult készételekben. A rántott húsba minden maradékot beleraknak jó magyar szokás szerint...

2012.10.17. 17:06:11

@Arth_ur:
Tényleg nem kéne ezt az E dolgot túllihegni. Hisz a leghalálosabb a földön a H2O !
Nagy mennyiségben, különösen hűtve. Viszont hiánya nyálkahártya, bőr, emésztőszervi, vese és szív probléémákat okoz. Szóval csak okosan a H2O-val!!!

2012.10.17. 17:07:33

@Sadist: És a mezei nátrium klorid HALÁLOS!!! Tehát jogos az E betű!

2012.10.17. 17:10:56

@johevi: Mondjuk hőkezeléssel tartósított. Vagy besugárzott.
Tudod, nagyi úgy tartósított, hogy forrón zárta le az edényt, légmentesen, és elállt!
Vagy besűrítette. Esetleg besózta, vagy kiszárította. És elállt!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 17:22:03

@Arth_ur: Abban igazad van, hogy az E-számok közül sok nem veszélyes, sőt, egyenesen hasznos. Viszont a rémhíreknek van egy kevés igazságalapja, én például az alábbi listában szereplő anyagokat nem szívesen eszem meg élelmiszerekben:
E211 Nátrium-benzoát
E250 Nátrium-nitrit
E700-799 Antibiotikumok
E621 Nátrium-glutamát
E940 Difluor-diklórmetán
E951 Aszpartám
E952 Ciklamát
E954 Szacharin

Virt02 2012.10.17. 17:28:13

@online távmunkás:
"E211 Nátrium-benzoát"

"Az élelmiszerekben maximálisan felhasználható mennyiséget az Amerikai Gyógyszer- és Élelmiszerügyi Hivatal (American Food and Drug Administration FDA) 0,1 tömegszázalékban korlátozta, noha a természetben egyes gyümölcsökben ennél jóval nagyobb arányban is jelen lehet. Kísérletek a testsúlykilogrammonkénti 647–825 mg-ot sem találták károsnak.

Brix 2012.10.17. 17:38:54

Itt lenne az ideje, hogy a kormány lecsapjon az élelmiszeriparra. Új , brutális adók kellenek, hogy rákényszerítsék őket az egészségesebb termékek gyártására. A transzzsírokat és a mesterséges édesítőket, a tartósítók és színezékek jelentős részét adókkal kellene sújtani, hogy ne használják olyan mértékben. A fogyasztók is lehetnének körültekintőbbek, és ezeket a mérgeket el kellene utasítaniuk tudatos fogyasztói magatartással

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 17:49:13

@Brix: nem tudom eldönteni, hogy ez irónia volt, vagy egy ostoba fidesznyik kreténségének újabb bizonyítéka...
Mást ne mondjak: hamburgeradó.
Bevezették többek közt a cukros üdítőkre. Elvileg a light (édesítőt tartalmazó) üdítőkre nem vonatkozik. Mi lett az eredmény? Első körben mindegyik üdítő azonos mértékben drágult, tehát csak az állami bevételek és az árak nőttek. Most épp ott tartunk, hogy sok esetben pl. a cukros kólát 10-20%-kal olcsóbban adják, mint a light verziót. Hurrá.. adóemelés, az állampolgár megfizeti, oszt jónapot!

fidesz = házmesterek pártja 2012.10.17. 17:50:40

@Brix: ja, az már csak apróság, hogy pl. cukorbetegek, egyéb, diétára szoruló emberek kénytelenek édesítőket használni, amiknek már így is horrorisztikus áruk van. Te meg még ezekre tennél horribilis adókat? Inkább anyád szolgáltatásait adóztassák meg! A vén kurvák amúgy sem túl kelendőek a piacon.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.17. 17:56:46

@Virtusblog: Az üdítőitalokban a C-vitaminnal (aszkorbinsav, E300) keverve benzol keletkezik belőle, ami rákkeltő. Ezenkívül egy 2007-es angol kutatás a gyerekek hiperaktivitásával hozta összefüggésbe. Jut eszembe, a listámból kimaradtak a hiperaktivitást okozó színezékek, amik miatt rá is írják egyes élelmiszerekre, hogy gyermekek számára a fogyasztása nem ajánlott.

futuretech 2012.10.17. 18:06:37

E ide vagy oda, ha belelendülök a sportolásba vagy kitartóan koncentrálnom kell mert mondjuk tanulok valamit akkor ezek a kaják tönkrevágnak. Enervált leszek, nem birom a terhelést és úgy egészében nem érzem magam túl jól.
Lehet nem az egyes E anyagokkal van a gond önmagában de egészében mégis van egy negatív hatása ezeknek a "kajáknak".

Egyébként is merész dolog kizárolagosan támaszkodni az aktuális kutatásokra.
Hány dolgot bíráltak már felül késöbb a hatóanyag témákban vagy állapították meg, hogy összetettebb kérdéskör és az egyes különálló hatásmehanizmusok összege nem fedi a tényleges egészet a kompexitás miatt.

És ezen kívül még ott vannak a lobbik is.

VilMarci 2012.10.17. 18:26:31

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Az energiaitalos adó volt még vicces. Kitalálták, hogy szerintük mi az, ami veszélyes, és adóköteles, mire a gyártók megváltoztatták az italok összetételét. Mi volt a reakció? Nem az, hogy hurrá, kevésbé árt a népnek, elérték a céljukat, hanem az, hogy milyen szemét adókerülő népség.

Brix 2012.10.17. 20:30:25

@A fidesz a betegek kiirtására készül: "A vén kurvák amúgy sem túl kelendőek a piacon" Igen, azért lettél Te is balliberális bérposztíró, mert nem ment az ipar. A kormány nagyon helyesen teszi, hogy népegészségügyi termékadót vet ki, az egészségtelen termékekre. A befolyó pénzből lehetne támogatni az egészséges, mesterséges anyagokat nemn tartalmazó termékeket gyártó magyar cégeket

otapi 2012.10.18. 12:23:16

@A fidesz a betegek kiirtására készül: ha végre nem csak hörögnél, akkor kicsit gondolkozhatnál is. A büfében is egy olajban csak egyszer sütnek? Ugye hogy nem.

Arth_ur 2012.10.31. 11:02:46

@online távmunkás:
Amiket felsoroltál, én sem szívesen eszem meg. Hisztit nem csinálok miattuk, de ha lehet, kerülöm.

Akkor jó rémhír egy rémhír, hogy van valami alapja, ahonnan elcsúsztatják az igazságot.

Itt is az a helyzet, hogy brutálisan visszafelé sült el egy központi egyszerűsítési kísérlet. Az E-szám rendszer kiagyalói, bevezetői azt remélték, hogy ezzel könnyítik az élelmiszerek egységes jelölését Európában, és gyors, biztonságos, megnyugtató eligazodási rendszert adnak a fogyasztóknak. Ehelyett generáltak egy babonás, áltudományos hisztériát, nem is akármilyet.
Arra nem számítottak, hogy fogyasztók, sőt fogyasztóvédő szervezetek megragadnak a sematizálásnak ezen a szintjén, és az E-szám léte válik általános értékmérővé, a mögöttes, lényegi tartalomtól függetlenül.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.10.31. 11:24:25

@Arth_ur: Szerinted reális elvárás volt, hogy mindenki tisztában legyen az összes E-szám jelentésével?
Szerintem az lenne a legegyszerűbb, ha ki kellene írni az E-számot és a magyar nevét is az adott anyagnak. Akkor teljesen egyértelmű lenne a dolog, a vásárló nem találgatna a boltban, hogy az E-akármi C-vitamin vagy valami betiltott színezék. A rendszer lényege az volt, hogy ne lehessen jól hangzó nevekkel elfedni a valódi összetevőket, azokat egységesen azonosítsák. Viszont az E-szám pont a lényeget fedi el, nem tudja meg belőle a vásárló a helyszínenh, hogy mit tartalmaz a termék.

Arth_ur 2012.10.31. 13:51:24

Hát mondtam én olyat, hogy reális lenne, vagy utaltam volna olyasmire, hogy az E-szám bevezetése jó ötlet volt???
Azt írtam le, mi volt a kezdeti szándéka a szabványalkotónak. Elk..ták. Nem kicsit, nagyon.
De ez semmiben nem menti azokat, akik tevőlegesen részt vettek a vulgarizált és félrevezető hisztéria gerjesztésében, és nem jogosítja fel őket arra, hogy szabad nekik hülyének és tudatlannak lenni.

Ez a dupla kiírás sem lenne jó megoldás, két szék közt a pad alatt lennénk vele. Igaz, hogy hosszú lista lenne, de legalább ugyanúgy rettegnének tőle a hozzá nem értők, mert ott az E-szám is...
Egyébként ha már kiírja valaki az egyértelmű magyar nevét az anyagnak, felesleges kiírni az E-számot. És ezt is teszi már sok gyártó. Ha van elég hely kiírni a magyar nevet, inkább elkerülik az E-számot, mert az negatív asszociációkat ébreszt.
És nézz meg amerikai élelmiszereket. Olyan hosszú összetevő lista van rajtuk, úgy megbonyolítva és olyan apró betűkkel, hogy az szintúgy agyrém. Ki van írva minden, de mire végigolvasod, rád zárták a boltot! :-)
Szóval nem tudnék most kapásból jó, minden érintettnek megfelelő megoldást adni. Az biztos, hogy az E-számokat hagyni kellene a fenébe, mert egyszer zsákutcába szaladtak vele, és onnan évtizedekig nincs visszaút.

Random

Random

süti beállítások módosítása