Random

Magyarország bűnügyi ponttérképe

2012.december 18. 11:22 Babi Random

bun.jpgKíváncsi vagy az ország melyik részén mi folyik a bűnügyi térkép szerint? Nézd meg itt!

A bejegyzés trackback címe:

https://random.blog.hu/api/trackback/id/tr634971289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.18. 12:27:56

Egyben, "kisebbségi" térkép is.

toroloco 2012.12.18. 12:57:49

gondolom ezt a projektet kiadták kozmetikusoknak mert az én közvetlen szomszédságomra vonatkozó adatok a töredékét mutatják a valóságnak.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.18. 13:12:03

@toroloco: Nyilván az lehet benne, amivel a rendőrök foglalkoznak is. Azaz nem mondják azt, hogy menjen uram, ezekkel úgy sem tudunk semmit kezdeni.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.18. 13:22:16

hát ez eléggé bizar... az esetek 90%-át biztos nem tartalmazza a közvetlen környezetemben...

sterimar 2012.12.18. 13:44:10

Ne felejtsétek kiválasztani az időszakot a bal oldalon (alapból 30 nap), a jobb oldalon meg a bűncselekmény típusokat, ami default úgy tűnik csak a lakásbetöréseket tartalmazza.

Prophet 2012.12.18. 13:48:41

@sterimar: Valami hasonlóra kívántam felhívni a figyelmet én is. Úgy színesebb a kép.

Kuruttya 2012.12.18. 14:34:46

"Kapcsolódás" és "adatfolyam nyitás" mindegy egyes mozdulat után. Ráadásul Java applet. Gratulálok a fejlesztőknek, és érdeklődnék, hogy milyen az időjárás 1997-ben.

Kuruttya 2012.12.18. 14:38:49

Ja, és a térkép szerint az elmúlt 1 évben kétszer törtek be a házunkba. Igazán szólhattak volna.

majkanni 2012.12.18. 15:00:53

Az elképzelés jó, de hogy lehet ilyen szrt kiadni a kezükből. Dizájnerük nem volt? Csak egy programozó, de az sem a legjobb! Hasonlítsd össze ezzel: maps.met.police.uk

rámenős 2012.12.18. 17:26:00

@majkanni: Egyáltalán, hogy lehet kezelni egy mezei embernek, aki nem ért a számítógéphez. Vagy az a cél, hogy minnél kevesebben keressék fel?

Nyrségi Trolls (törölt) 2012.12.18. 18:02:37

A szolgáltatás sebessége és ergonómiája kétségkívül teljesíti a kilencvenes évek elvárásait.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 18:35:04

Oké, a fikkantás megvolt.

Én személy szerint örülök, hogy a rendőrség hajlandó átláthatóvá tenni tevékenységét, ami az eredményes működés egyik alapfeltétele.

A szoftver pedig minden hibájával együtt is használható, és nyilván lesz jobb is. Más szoftverek sem szoktak sokkal jobbak lenni 1.0-s verzióban.

Azt gondolom, ezzel nagy lépést tett a jó irányba a rendőrség.

Elvégre is a polgárokért lennének.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.18. 18:40:22

Ez miben keszult? Csak mert UI-ben nagyon nem korrekt. Csunya, lassu.
Nem lett volna egyszerubb gmapsra rahuzni? Mint itt nalunk?
maps.met.police.uk/

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.18. 18:41:26

@Kuruttya: igen, nekem is ez jutott eszembe...
De hat mit is vartunk. 10 eve meg elment volna...

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 18:47:25

@tildy:): de, talán egyszerűbb lett volna, és össze lehetett volna kötni faszbúkos profillal is, de így valószínűleg jobban a kezükben tudják tartani az eszközöket, pl. a saját rendszerükhöz tudják integrálni a térképet (egy adatot egyszer kell rögzíteni). Teszem azt, a járőrök mozgását nem akarják feltolni a guglira, hanem ugyanezen a térképen követik.

Semmi gondot nem látok ebben a térképben, hacsak nem a sebességet, de az mindössze egy kis fejlesztés és/vagy egy esetlegesen nagyobb sávszélesség kérdése.

Klassz dolog a gugli, a jutyúb és társaik, meg is van a maguk helye a világban, de azért én sem szeretném, ha beszarna a jutyúb, és eltűnne a zenék 90%-a a süllyesztőbe, mert a megosztás az nagyon nagy divat lett, csak éppen a tartalom-előállítás vált niggermunkává.

Saját rendszert készítettek, nekem ezzel nincs semmi gondom, láthatóan működőképes a dolog, a hibák meg azért vannak, hogy kijavítsák.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 18:51:16

Egyébként súlyos aránytévesztésnek tartom a térkép esetleges csúnyaságát előtérbe állítani, és elfeledkezni arról, hogy a rendőrség ezentúl nem fogja tudni elsumákolni a feljelentéseket, hanem el kell számolnia velük a társadalomnak a zsebtolvajlástól a mészárlásig.

A magam részéről megemelem a kalapomat előttük, hogy ezt a felelősséget bevállalták, nem gondoltam volna.

Túrós (törölt) 2012.12.18. 18:51:33

pffff pókjárásban előbb elérek a 4. kerületből a 9.be mint ezen a térképen a "navigáció" segítségével

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.18. 18:52:55

@Negyvenértelmiségi: keszitettel mar gmaps API-val alkalmazas megjelenitest? Az adatok nem tunnek el, akkor sem, ha epp nem megy a gmaps. Mert az adatokat te szolgaltatod.

En latok. Egyreszt lassu szerver, masreszt GUI, harmadreszt hasznalhatosag.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 18:53:19

@Túrós: a régi bűnügyi térképen mennyi idő alatt értél a 9. kerületbe?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:01:14

@tildy:): az adatok nem tűnnek el, csak éppen a rendszer válna használhatatlanná, ha az UI-val valami történne, mert a rendőrségnek arra semmilyen ráhatása nincsen.

Készítettem én már sokmindent, és ha lehet, kerülöm a 3rd party cuccokat. Persze 100%-ig nem lehet önellátó senki és semmi, de ha már eleve megvolt ez a térképmotorjuk, miért ne arra húzták volna rá.

A lassú szerver azért is lehet, mert nagy a kezdeti érdeklődés, nagy a roham. Első nap egyáltalán nem tudtam kipróbálni. Persze ez hiba, de majd megoldják hosszútávra, feltételezem.

A GUI nekem sem tetszik, de ezzel együtt használhatónak látom a cuccot, 1.0-ra teljesen rendben van. A gmaps hogy kezdte?

Kuruttya 2012.12.18. 19:04:53

@Negyvenértelmiségi: ehhez annyit szeretnék hozzátenni, hogy:
-Ha a briteknek jó, valszeg nekünk is jó lett volna.
-Ha nem akarnak egy cégtől függeni, létezik Google Maps-hez hasonló, de nyílt térkép szolgáltatás, az OpenStreetMap.
-Ha mindenáron újra fel akarják találni a kereket (vagy bezsebelni a sok pénzt a fejlesztésért), akkor is lehetne egy modern HTML/JavaScript alapú felületet csinálni hozzá, az elavult Java applet technológia helyett.
-Ha pedig makacsok vagyunk és csakazértis Java applet, legalább legyen használható sebességű.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:06:16

Egyébként a saját rendszer sokkal rugalmasabb, mint a 3rd party, olyankor nincs széttárt kéz, hogy hát ezt sajnos nem tudja a program, de már írtunk levelet, hátha.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:11:41

@Kuruttya:

"-Ha a briteknek jó, valszeg nekünk is jó lett volna."

Én személy szerint teszek rá, mi jó a briteknek... Én látom ebben a fantáziát, és örülök neki, ennyi. Te meg másképp látod, az meg annyi. Abban azért egyetértünk, hogy a régi bűnügyi térképnél jobb?

"-Ha nem akarnak egy cégtől függeni, létezik Google Maps-hez hasonló, de nyílt térkép szolgáltatás, az OpenStreetMap."

Ezeket az alternatívákat mindet át kell gondolni a tervezés során. Ugyanígy a már valszeg meglévő térképmotort is.

"-Ha mindenáron újra fel akarják találni a kereket (vagy bezsebelni a sok pénzt a fejlesztésért), akkor is lehetne egy modern HTML/JavaScript alapú felületet csinálni hozzá, az elavult Java applet technológia helyett.
-Ha pedig makacsok vagyunk és csakazértis Java applet, legalább legyen használható sebességű."

Ezzel maximálisan egyetértek, a Javát mindig is neandervölgyi mellékvágánynak tekintettem, kényszermegoldásként tudtam csak elfogadni.

De ezzel együtt is, sokkal nagyobb súlyúnak látom, hogy vége a statisztikával való sumákolás legnagyobb melegágyának, mint hogy milyen nyelven írták meg a programot, vagy hogy melyik csomagra fizettek elő a tárhelyszolgáltatónál. Az utóbbi döntéseket nem olyan nehéz megváltoztatni vagy tovább csiszolni, míg az előbbi egy évtizedekre szóló elköteleződést jelent, a legpompásabb irányba méghozzá, számomra teljesen váratlanul.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:18:23

Amúgy mondok egy példát, miért jó a saját rendszer, így esetleg ezen keresztül is meg lehet majd tenni a feljelentéseket (pl. mo.hu ügyfélkapuval belépve), szépen bejelölve a tetthelyet, az elkövetők menekülési útját stb. Ilyet nem hiszem, hogy tudna a gugli, meg nem is rájuk tartozik éppen. Akik személyesen mennek be a rendőrségre feljelentést tenni, azoknak ez egy hasznos funkció lehetne. Akár tüntetéseket, felvonulásokat is be lehetne itt jelenteni idővel.

Ezt az interakciót nem tudja a gmaps, igaz, még ez sem, viszont ez fejleszthető ilyen irányba is, a gmaps meg, hát mondjuk úgy, módjával.

Az 1.0 lehet, hogy azzal jobb lett volna, de a 10.0 meg ezzel lesz jobb várhatóan.

Kuruttya 2012.12.18. 19:19:23

@Negyvenértelmiségi: azzal senki nem vitatkozik, hogy jó dolog, hogy van ilyen, csak a megvalósítás szúrja az ember szemét, főleg ha köze van a webfejlesztéshez. Mert innen már tényleg csak egy hajszál kéne hozzá, hogy fejlett országban érezzem magam, de feleslegesen buta döntésekkel elszúrják ezt az érzést.

Egyébként attól, hogy maguknak saját térkép motort használnak, a népnek még kitolhatják Google Maps API-val az adatokat. Szerintem mindenki kiegyezne a Google rendelkezésre állásával. Valószínűleg ez lett volna a legjobb megoldás.

Kuruttya 2012.12.18. 19:21:10

@Negyvenértelmiségi: simán meglehet csinálni a Maps API-jával amit leírtál. :)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:24:24

@Kuruttya: sok igényt, érdeket kell összehangolni egy ilyen rendszer megalkotásához. A legjobb szerintem, ha "a nép" is hasonlót lát a képernyőjén, mint Kovács őrmester.

Aztán felmerül még az integráció kérdése más (al)rendszerekkel, pl. földhivatal, mentők stb.

Valójában egy egységes informatikai országirányítási rendszer kellene hogy legyen a távlati cél, ebbe pedig nehezen fér bele a gugli.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:24:57

@Kuruttya: oké, és mi köze van a guglinak az én feljelentésemhez? Semmi.

Kuruttya 2012.12.18. 19:30:48

@Negyvenértelmiségi: persze, mindenre lehet kifogást találni, meg megmagyarázni, de tény, ami tény: ez így látványosan nehezen használható egy olyan világban, ahol a nagymamám is a Google Maps színvonalához van szokva, amit ez nem ér el. Ma már nem elfogadható, hogy kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk.

"mi köze van a guglinak az én feljelentésemhez?"

Nem mintha érdekelné a guglit, de valóban semmi. Nem kell eljuttatni a szerverükre semmit, meglehet úgy is oldani, hogy az adatok szerkesztése a kliens oldalán történjen, és végül csak a rendőrség szerverére posztolódjon el.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:37:24

@Kuruttya: valóban nem éri el a gmaps színvonalát, ezzel nincs vitám. Viszont egy kétségkívül _használható_ 1.0-s rendszert hasonlítasz a száz.0-shoz. Kiemelném még egyszer a _használható_ szót. Aki kíváncsi rá, volt-e autófeltörés mostanában az x utcában, az igen gyorsan választ kaphat a kérdésére.

Amúgy a gmapsot is lehetne ekézni, amikor csónakkal akarja átküldeni az embert Grönlandra. Azt is fejlesztik folyamatosan, meg minden bizonnyal ezt is.

Mindenesetre a magyar földhivatali bejegyzésekkel valószínűleg ez szinkronizálható jobban.

"Nem kell eljuttatni a szerverükre semmit, meglehet úgy is oldani, hogy az adatok szerkesztése a kliens oldalán történjen, és végül csak a rendőrség szerverére posztolódjon el."

Persze, ha beágyazod egy Java appletbe. :-) Aztán https-sel elküldöd a rendőrségnek, és közben szurkolsz, hogy tényleg ne továbbítson semmit a guglinak, mert azért történik velük némi adatmozgás az ilyen szerkesztgetések közben, pl. nem kapod meg egybe az egész földgömb aktuális térképét fullos felbontásban, hogy aztán a derótot kihúzva is tervezgethesd a következő nyaralásodat.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 19:40:50

A kliensoldalhoz még annyit, hogy abban a pillanatban, hogy beleírtál egy betűt a textboxba a böngésződben, már továbbíthatja is azt egy ajax lekérdezés a szerverre. Pedig kliensoldalon történt csak változás, nem posztoltál semmit direktben sehová.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.18. 20:59:52

Beszarás, a progiba kötnek bele. Nem mindegy miben van? Működik. Még úgy is, hogy le lehet terhelve rendesen. Marhára nincs jelentősége, hogy nem Google-t használ, pontosabban a sajátnak nagyon is meg van az előnye.

Amúgy arra is jó, hová ne költözz ha nem muszáj, bár egyes területek idáig is ismertek voltak.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.18. 21:35:37

@Anti Anyag:
Mukodik a faszt , lemegy a nap mire csinal valamit.
Most vagy csinaljanak valamit normalisan vagy ne csinaljanak semmit.
Nem kell a kereket ujra feltalalni, mint irtak elottem.
Lehet hogy ki kene rugni az idejetmult tudassal rendelekezo emberket, aki ezt csinalta, es felvenni valakit aki kepben van a 2012-es technikai szinvonallal.
Esetleg elkuldeni tovabkepzesre.

madandcrazybird (törölt) 2012.12.18. 21:40:43

@Negyvenértelmiségi:
Tudod mit te nagyokos.
Megprobaltam megegyszer ezt a rakas szart.
Hat inkabb nem erdekel hogy hol mi tortent.
Megneztem az angol valtozatot.
Tokeletes.
Menjen a picsaba aki ezt a szemet magyar verziot csinalta.
Nem lesz ez jobb 4 ev mulva sem.

budai zöld 2012.12.18. 21:49:58

Alakul, de egyelőre ez leginkább egy népsűrűségtérkép.
Kíváncsi lennék az elkövetések/népsűrűségre is.

Remélem, még csiszolják.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.18. 22:42:00

Végre működik ez a vacak... Hétvégén háromszor próbáltam megnézni, mindig időtúllépés volt az eredmény. Ilyen Java appletet egyébként nem láttam már vagy 10 éve :)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 22:42:52

@budai zöld: biztosan fogják csiszolni folyamatosan, már csak azért is, mert nem igazán volt társadalmi nyomás ennek az elkészítésére, maguktól elébe mentek az igényeknek, most hogy van, már rengetegen rá is cuppantak.

Érdekesnek tartom, hogy ami türelmi időt simán megkapott bármelyik privát szolgáltató a freemailtől a gugli mapsen át a faszbúkig, annak az egyezred részét sem kapja meg ez a program, ennek már rögtön ugyanolyan faszának kellene lennie 1.0-s verzióban, mint az évtizede heggesztett gmapsnek.

Pedig távlatosan az aktuális földhivatali adatokon alapuló saját térkép a megfelelő választás, nem a 3rd party alkalmazás.

Ha nem jó, akkor fejleszteni kell, nem sírni.

Sok ország van, amelyik örülne ilyennek is. Németországban nagyon hirdetik az 1905-ös bűnügyi térképet például.

De nem, az angoloknak most faszább van, mint nekünk, tehát a miénk szar, lámpavasra a felelősökkel.

(Én fél perc alatt megtaláltam a lakhelyem bűnügyi térképét a környező utcákra nagyítva. De ezt csak halkan, zárójelben jegyzem meg, ez nem fontos, ahogy látom.)

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.18. 22:45:53

@Távmunkás: úgy néz ki, alábecsülték a várható érdeklődést. Ez persze a kezdeti roham volt, de azt hiszem, lakásvásárlás, -bérlés előtt gyorsan rutinná fog válni ennek a térképnek a csekkolása. Persze lesznek majd olyanok is, akik dacból is a londoni bűnügyi térképet fogják majd a székesfehérvári lakásvásárlás előtt csekkolgatni, mert az jobban néz ki.

rohadjmegARCgeci 2012.12.18. 22:49:14

Nálam a linux meg sem nyitja térképet.pffff

lifelike 2012.12.18. 23:36:21

kőkorszaki megoldás, java fos
gondolom 100milliót kifizettek érte és valami hobbiprogramozó összetákolta 80ezerért egy hétvégén
taps

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.19. 00:24:46

@lifelike: a Java nem kőkorszaki, de valóban "fos", vagyis lenne sokkal jobb választás, ahogy már fentebb is írták.

80 rugóért nem találsz niggert egy ilyen munkára, esetleg dollárban. Persze nem mindegy, hogy mik voltak már készen hozzá, gondolok itt a térképre, a folyamatok megszervezésére, az adatrögzítést végző emberekre stb., de egy százezreket kiszolgáló programot senki nem csinál meg gombokért, mert azért felelősséget is kell vállalni, nemcsak összetákolni a hétvégén röptiben megtervezve mindent.

100 millát pedig meg is ér simán, fejenként 10 forintot egy ilyen térkép önmagában, de az igazi haszon, hogy ezentúl nem lehet elsumákolni a feljelentéseket, ami bizony nem 10 forint egyszeri hasznot jelent a jövőben.

De ha nem tetszik, ne használd, ne nézd meg lakásvásárlás, -bérlés előtt, vagy ha valahol ott akarod hagyni a kocsidat egész éjszakára, hátha akkor meglesz legalább az a tudat, hogy megspóroltál 10 forintot, mert nem támogattad a lámpavasért kiáltó pofátlan lenyúlást.

azbest 2012.12.19. 01:16:37

Nem látom rajta azt a nagy értékű lopást, amikor több laptopot és más eszközt eltulajdonítottak az egyik kollégiumból. Pedig úgy tudom egy éven belül több esetben is volt rendőrségi ügy az épületben. Valami nem kerek.

drolt 2012.12.19. 06:54:38

Ez az igazi bűncselekmény: a nálunk -2012-ben- elkövetett betöréses lopások, rablások és más bűncselekmények közül egyetlen egyet se mutat!!! Mintha semmi nem történt volna, így aztán szépen kikozmetikázott a statisztika, a sértettek meg az értékeik le vannak sz"va...
Ez rosszabb, mint maga a pokol meg mint maguk a bűncselekmények, hiszen azt sugallja: a rendőrség nem véd meg, nem derít fel, nem segít....

Anti Anyag (törölt) 2012.12.19. 08:36:22

@madandcrazybird: Akkor a gépeddel van a hézag, mert nekem tökéletesen működik.

igazi hős 2012.12.19. 08:55:04

Vagy nekem működik másképp, vagy én látom másképp, de a magyar nekem sokkal jobbnak tűnik. London, egész Magyarországnyi lakosságával fel van osztva pár száz területre, de csak azt látom, hogy egy ismeretlen mérőszám szerint milyen a penetráció. Vagy van itt bárki, aki az angol alapján meg tudná mondani, hogy mennyire van biztonságban az autója az utcán?
A magyar verzión azt látom, hogy mindkét lopás a helyi kisbolt előtt volt. Azt is, hogy a 300 m-es környéken egy autót törtek fel, az 500 m-re levő lakótelepen meg ~30-at. Nem tudom, hogy mekkora munka lenne a magyar adatokból az angolhoz hasonló, guglimepre húzott verziót csinálni, de megoldható. Az angolból visszacsinálni a részletes adatokat lehetetlen. Nem értem minek kell a guglimep. Ha látom a házak fényképét, akkor már értem, miért történt annyi autófeltörés? Inkább az nngtől kérjenek egy POI adatbázist és integrálják, az sokkal többet érne, mint egy színes-szagos, de amúgy érdektelen gmap.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.19. 10:39:57

@igazi hős: ez meg a másik, most néztem csak meg jobban a londoni bűnügyi térképet, ez egy nagy semmi, ilyet a Szonda Ipsos is készített már párat talán.

Please wait, wards are being loaded - ez viszont sokkal faszább, mint a Kapcsolódás felirat, egyszerűen menőbb, Ejrópában (briteknek kéretik nem megsértődni!) ilyeneket kell kiírni, nem mindenféle falmelléki félázsiai dumákat.

Szóval van egy londoni csodálatosan szép térkép, rajta a semmivel, meg van egy magyar térkép, ami kicsit talán gyűröttebb, viszont minden fontos adat rajta van, és rétegenként meg lehet jeleníteni őket bármilyen kombinációban úgy, hogy a bűnesetek dátuma is látszik.

A németeknek meg nincs semmilyen, legalábbis a Deutschland Kriminalkarte keresésre leginkább egy 1905-ös térképet kínálgatnak az ebayen.

De azért mi szégyelljük magunkat, hogy nem haladunk a korral.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.19. 10:55:10

Csinált volna olyan térképet a magyar rendőrség, hogy a gmapsre ráírja, hogy Rend Van, és ez betöltődne 0.000001 másodperc alatt gyönyörű szép színekkel, lenne itt nagy elégedettség.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.19. 11:01:05

@drolt: éppen ellenkezőleg, most már van mire fel számonkérned a rendőrséget, hogy hol is van a feljelentésed, mert eddig úgy lenyelhették, hogy nyoma sem maradt. Itt az elszámolás, lehet elfogadni, lehet vitatni, de elszámoltak, és elszámolnak ezentúl folyamatosan ország-világ előtt.

Én aztán szidtam eleget a rendőrséget az elmúlt évtizedekben, de ez a lépésük több mint korrekt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2012.12.19. 11:05:15

Jöhet az állami ingatlankataszter is. Javában is elfogadom.

fotofabrik 2012.12.21. 18:20:40

Java, persze. Majd mindjárt.

Random

Random

süti beállítások módosítása